För mycket tankar - för lite sömn

Borde egentligen sova eftersom att klockan ringer kl 6 imorgon. Men mitt huvud vill inte sova än, även fast min kropp sover för länge sen. Huvudet vinner ikväll! Tankarna som snurrar i mitt huvud värmer mig en kväll som denna. Jag tänker på gamla tider, gamla minnen, gamla vänner - mitt förflutna. Alla har sitt förflutna, någras är bra medans andras kanske är mindre bra. Men jag ser det som att allting har en mening, bra eller dålig. Dessutom är det faktiskt så att mitt förflutna har gjort mig till den jag är idag, och det är jag jävligt stolt över! För bara några år sen var jag den där flickan som aldrig sa nej, som aldrig sa vad jag tyckte och tänkte, som inte stod upp för mig själv. Idag säger jag precis vad jag tycker, idag står jag upp för mig själv, idag är jag ibland lite för ärlig för mitt eget bästa. Människor kommer och går, vissa stannar längre än andra, det är något jag lärt mig leva med. Men en sak har dom alla gemensamt, dom lämnar spår i mitt liv. Under mina snart 19 år har jag lärt mig att inget varar för alltid, men var lycklig så länge det varar! Jag har insett att jag inte ska tro så gott om alla, hemska människor finns överallt! Jag har själv valt att ta avstånd från personer som helt enkelt inte är på samma nivå som mig längre, som prioriterar andra saker i sitt liv. Självklart respekterar jag att alla inte har samma värderingar som mig, men då tycker jag också att ni ska respektera att vi vuxit ifrån varandra. En sak är säker, mina vänner som kommit och gått under alla år, tack ska ni ha. Jag kommer alltid att spara en plats för er i mitt hjärta. Och tro mig, jag har inte glömt er även fast vi inte hörs varje dag. Alla minnen finns kvar och dom kommer jag aldrig att glömma, ni är guld! Jag vet egentligen inte vart jag vill komma med det här inlägget, kanske behövde jag lätta mitt hjärta, kanske behövde jag skriva ner mina tankar, kanske både och. Med ett leende på läpparna säger jag nu god natt, imorgon är även detta ett minne..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0