Dag 1 – Presentera mig själv

Från början va jag "resultatet av en trasig kondom" men ganska snart blev jag pappas prinsessa och mammas charmtroll. Eftersom att jag är yngst i familjen så är jag den som blivit mest bortskämd under hela min uppväxt. Men jag står för att jag är bortskämd och jag anser inte att det alltid är något dåligt. Dock har det blivit bättre med åren och jag glider mer och mer ifrån det där.
När jag va yngre va jag otroligt blyg, pratade aldrig med någon okänd, sa aldrig nej och vågade aldrig stå upp för mig själv. Med åren så lärde jag mig sakta men säkert att hitta mig själv och faktiskt växa i min kropp och stå för vem jag är. Den stora förändringen skedde nog i 1an när jag började på teknikgymnasiet i södertälje. Då försvann blygheten nästan helt och idag skulle jag vilja säga att den är helt borta faktiskt.
Jag har gått igenom många olika perioder i mitt liv som påverkat mig på olika sätt. Men jag har lärt mig att tiden läker alla sår och idag kan jag gå rakryggad och nästan skratta åt allt jag gått igenom.
Jag har alltid haft det ganska svårt för skolan och i 2an-3an va jag hemma en hel del för att jag helt enkelt inte orkade mer. Tillslut insåg jag att jag va starkare än så och tog mig i kragen och klarade av skolan, tog studenten. Jag är evigt stolt över det faktiskt! Det är en otrolig känsla och en av dom finaste känslorna i mitt liv.
Efter att jag tog studenten i juni så har jag jobbat på Trosa Tryckeri
men håller nu ständigt på att söka ett nytt jobb så jag kan flytta och få ordning på allt i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0